"Ik ken veel klanten al decennia lang"

Janus van de Kop

De beste generaals zijn begonnen in de loopgraven. Figuurlijk geldt dat ook voor onze Janus. 36 jaar geleden begon hij in de elektrowerkplaats met het bekabelen en afstellen van machines. Vandaag de dag is hij eindverantwoordelijk voor GREEFA’s operationele planning en vormt een onmisbare schakel tussen verkoop en inbedrijfstelling. En ook de serviceplanning is met maar liefst 18 jaar ervaring als servicemonteur bij hem in ervaren handen.

De uitdaging binnen zijn huidige functie ligt vooral in het op tijd en binnen het gestelde budget  laten plaatsen en inbedrijfstellen van GREEFA’s sorteersystemen.

Authentieke, menselijke binding

“Wat ik mooi vind aan mijn vak is de band die je opbouwt met je klanten. Dat zijn vaak nog steeds dezelfde die ik vroeger bezocht als servicemonteur. Dat is best bijzonder, en het zegt ook best veel over GREEFA’s klantloyaliteit.”

Verder is Janus een echte teamplayer met zijn monteurshart op de juiste plaats. “Samen met de buitendienst-engineers zoeken naar effectieve oplossingen, dat geeft me energie. Een tevreden klant maakt echt mijn dag.”

Doorgroeien

Janus is wat je noemt oprecht ‘meegegroeid’ met GREEFA. Na zijn start 36 jaar geleden in de electrowerkplaats, werd hij na 2 jaar overgeplaatst naar de service buitendienst. Die functie heeft hem in 16 jaar tijd de hele wereld overgenomen. Nadat hij zich in deze functie had bewezen, werd Janus in 1998 gevraagd om leiding te geven aan het team van buitendienst-engineers. Daarbij heeft GREEFA hem ondersteund met opleidingen als Middelbaar Management en Leidinggeven.

Duurzame relaties

De cultuur binnen  GREEFA kenmerkt zich door een sociale houding naar haar personeel. GREEFA streeft naar een goede balans tussen werk en privé en biedt medewerkers graag kansen voor individuele ontplooiing en ontwikkeling. Respect en integriteit vormen belangrijke pijlers voor een prettige werkrelatie. Deze dragen bij aan een cultuur waarin echt wordt samengewerkt. Een cultuur, die goed bij me past en waarin ik lekker kan werken, aldus Janus.

Naast technisch en commercieel inzicht zorgt Janus’ brede en diepe ervaring voor overzicht en een helder totaalplaatje. Zijn hartelijke en authentieke persoonlijkheid maakt hem prettig in de omgang, wat natuurlijk waardevol is bij het onderhouden van klantrelaties.

Het spreekt voor zich dat aan zijn mening veel waarde wordt gehecht, te meer vanwege zijn uitgebreide klantnetwerk en team van service-engineers. De meest waardevolle klantfeedback komt dan ook vaak via Janus. Mede dankzij hem blijft GREEFA de concurrentie een stapje voor.

Zijn hoogtepunten

De ‘verovering’ van de Poolse markt kan Janus zich nog goed heugen: “Als service-engineer ben ik daar jarenlang actief geweest en heb van dichtbij meegemaakt hoe Polen zich heeft ontwikkeld tot een belangrijke afzetmarkt voor GREEFA. Dat was geweldig om mee te maken.